GKI: folyamatosan nő a nemzetközi kereskedelmi láncok súlya

A tizenegy magyarországi kereskedelmi üzletlánc 2020-ban 7,3 százalékkal több, 5306 milliárd forint bruttó forgalmat ért el, ezzel 2007-hez képest 96 százalékkal bővült, vagyis csaknem megkétszereződött a piac – hívja fel a figyelmet a GKI Gazdaságkutató legfrissebb elemzése, melyet az MTI-re hivatkozva a Trade magazin portál is közölt.

Megnyílt a Google első fizikai üzlete

A sok-sok felugró online ablak után nem meglepő, hogy a vadonatúj kereskedelmi egység falait is ablakok százai borítják a Google első fizikai üzletében - írja az origo hírportál cikke nyomán a Store Insider kereskedelmi szaklap online változata.

Nem spóroltak a fejlesztéseken a tudatos hazai üzletek

A KSH adatai szerint 2020-ban az egy évvel korábbihoz képest 0,3%-kal csökkent a hazai kiskereskedelmi forgalom volumene, így a koronavírus-járvány és azt kísérő korlátozások egy 2013 óta tartó bővülési folyamatot törtek meg. Ha azonban figyelembe vesszük, hogy a GDP ugyanebben az időszakban 5,1%-ot esett, a retailszektor kifejezetten válságállónak bizonyult, ahol a technológiai fejlődés sem szorult háttérbe. Ezt bizonyítja, hogy a kereskedelmi informatika piacvezető hazai vállalata, a Laurel Cégcsoport egy év alatt 22%-kal növelni tudta nettó árbevételét. 

Egészség- és környezettudatosabbá tette a vásárlókat a járvány

Alapvetően változott meg a fogyasztók magatartása a koronavírus-járvány hatására. Az emberek tudatosan keresik az egészséges és környezetbarát termékeket, és többségük ezen a jövőben sem változtatna – derül ki az EY 20 országban, több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből, amely rendszeresen elemzi a fogyasztói szokások változását, és amelyet a Store Insider portál is közölt. Úgy tűnik, a vállalatoknak minél gyorsabban kell alkalmazkodniuk az új igényekhez, ha nem akarják elveszíteni vevőik egy jelentős részét.

Már minden tizedik forintunkat webáruházakban költjük el

A hazai online kiskereskedelmi forgalom 2020-ban elérte a nettó 1046 milliárd forintot, először lépve át az 1000 milliárdos lélektani határt – derült ki a Reacty Digital, az Olcsóbbat.hu szakmai támogatásával, e-kereskedők körében végzett felméréséből, amit a Store Insider portál is ismertetett. Az előrejelzés szerint 2025-re a gazdasági környezettől és a fogyasztói szokásoktól függően további 91-161 százalékos növekedés várható, a járvány hatására pedig először fordult elő, hogy a készpénz elveszítette dominanciáját az online kiskereskedelemben.

A Lidl átvette a vezetést az FMCG-toplistán!

A Trade magazin FMCG kereskedelmi rangsorának kihirdetésekor néha egy-egy meglepetésre derül fény, de van, amikor csak beigazolásra kerül egy gondolat, sejtés. Az idei toplista friss bejelentése ez utóbbi kategóriába tartozik. Sokakban ugyanis már tavaly felmerült a kérdés: vajon megelőzi-e a Lidl a Tescót 2020-ban? És igen, így lett, sőt!

Netpincér: itt a kiskereskedelmi forradalom?

Reggel a kakaós csigára esküszünk, este pedig a hideg sör fogy legjobban, ha azonnali házhoz szállításról van szó. Egyre többen kihasználjuk a gyors - akár 30 percen belüli - kiszállítás lehetőségeit akkor is, ha nem rögtön fogyasztható ételre, hanem élelmiszerre vagy háztartási cikkre van szükségünk - derül ki abból az online gyorskereskedelmi körképből, amelyet az ország egyik legnagyobb házhozszállítási szereplője, a NetPincér készített. A Store Insider portálon közölt eredmények szerint volt, aki az elmúlt fél évben minden nap online végezte a bevásárlását.