Kasszamentes üzletet tesztel Hollandiában az Aldi

A pilotidőszak jövő év elején indul, és része egy nagyobb tesztnek, amely során a vállalat azt figyeli majd, hogyan teheti a mesterséges intelligencia könnyebbé a vásárlást. Az Aldi Nord kísérletéről, amely a hollandiai Utrechtben zajlik, a European Supermarket Magazine (ESM) nyomán a Trade magazin portál is beszámolt.

Tíz százalékkal bővült tavaly az európai e-kereskedelem

Az online kiskereskedelmi forgalom dinamikus növekedését a turizmus és a szolgáltatóipar internetes értékesítéseiben bekövetkezett zuhanás csak mérsékelni tudta - közölte az Ecommerce Europe és az EuroCommerce egyik új, közös jelentése nyomán a Store Insider portál. Az adatok szerint az európai e-kereskedelmi piac a 10 százalékos bővülés után 757 milliárd eurós volt 2020-ban.

Rengeteg bolt zárt be végleg Magyarországon

Nem meglepő módon a Covid-válság közepette is folytatódott az a kedvezőtlen trend, mely szerint évente boltok ezrei húzzák le a rolót hazánkban - írja a Portfolio cikkére hivatkozva a Pénzcentrum portál. A KSH adatai szerint 2020 végén közel 116 ezer kiskereskedelmi üzlet működött Magyarországon, a 2015. véginél csaknem 18 ezerrel, a 2019. véginél közel 4 ezerrel kevesebb. 

Így rendeltünk és fizettünk nyáron

A kért ételt legszívesebben készpénzmentesen fizették a vevők, az online fizetések aránya az idei év minden hónapjában meghaladta a 80 százalékot. A nyár legnagyobb vásárlói kosarába szusi került, a leggyorsabb élelmiszer-rendelés 3 perc alatt ért ki egy sörre vágyóhoz, a legmagasabb digitális borravaló pedig 10 ezer forint volt. A webes ételrendelés felpörgése összefügg a pandémiával: a Fizetési Élmény Riport, melyet a Store Insider szakportál is ismertetett, szerint a magyarok 15%-a gyakrabban rendel online élelmiszert a világjárvány kitörése óta.

Nevet vált a Netpincér, jön a Foodpanda

Hamarosan új arculattal működik tovább Magyarország egyik vezető házhozszállítási cége, a Netpincér, amelyet Foodpandára keresztelnek át. A Forbes gazdasági lap online kiadásának ezzel kapcsolatos cikkéből kiderül, sok minden marad a régiben, ám néhány szempontból újdonságot is hoz a névcsere.

Júliusban három százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint júliusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 2,5 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 3,0 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest - tudatta a Store Insider portál az MTI információja alapján. A júliusi növekedési ütem alacsonyabb mint az előző három hónapban volt, azt megelőzően pedig kilenc hónapon át csökkenést regisztrált a statisztika.