A Z generáció természetesnek veszi a technológia adta kényelmet

Bemutatta a legfiatalabb fogyasztói csoport, a Z generáció (“Gen Z”) attitűdjeiről és viselkedéséről szóló új, közép- és kelet-európai felmérés eredményeit a Mastercard. A 11 országban vizsgált 18-24 évesek a lakosság 7,2%-át (kb. 11,5 millió főt) teszik ki, és szerepük a gazdaságban egyre jelentősebb. A Mastercard új kutatásából kiderül, hogy bár a fiatalok otthonosan mozognak a digitális technológiákban, a kapcsolatok és a személyes találkozások kiemelkedően fontosak számukra - áll a Trade magazin portál ennek a témának szentelt cikkében.

Már a tilalom „előszelére” kevesebb lett a műanyag

Évente 15 ezer tonnányit használhattunk azokból az egyszer használatos műanyagokból (pl. ételtartó dobozok, italpoharak, zacskók), amelyek forgalomba hozatalát a július 1-től hatályos kormányrendelet betiltotta. A csomagolószakma érdekképviselete szerint a megfelelő alternatívák megtalálása a számadatok szerint már zajlik, piaci források alapján pedig olyanok is a műanyagot helyettesítő termékek gyártásába kezdtek, akik korábban egészen mással foglalkoztak.

Ősszel indul itthon a Wolt Market

Hazánkban is elstartol a Wolt csak házhoz szállítással foglalkozó üzlete, a Wolt Market - olvasható a DigitalHungary portálon. A tervek szerint először Budapesten, majd több vidéki városban is működni fog a szolgáltatás, amely külön üzletként lesz jelen a többi kiskereskedelmi partner mellett. Az ételszállítás mellett a kiskereskedelmi üzletág erősítése és a még gyorsabb házhoz szállítás elérése a cél.