"Lekörözték" az éttermek a boltokat
Nagyobb mértékben nőtt a vendéglátóhelyek bevétele a nyári utószezonban, mint a boltok forgalma – derült ki a KSH heti monitorának adatsorából, melyet a Világgazdaság online kiadása is összefoglalt.
2024. máj. 18.
Nagyobb mértékben nőtt a vendéglátóhelyek bevétele a nyári utószezonban, mint a boltok forgalma – derült ki a KSH heti monitorának adatsorából, melyet a Világgazdaság online kiadása is összefoglalt.
A pilotidőszak jövő év elején indul, és része egy nagyobb tesztnek, amely során a vállalat azt figyeli majd, hogyan teheti a mesterséges intelligencia könnyebbé a vásárlást. Az Aldi Nord kísérletéről, amely a hollandiai Utrechtben zajlik, a European Supermarket Magazine (ESM) nyomán a Trade magazin portál is beszámolt.
Az online kiskereskedelmi forgalom dinamikus növekedését a turizmus és a szolgáltatóipar internetes értékesítéseiben bekövetkezett zuhanás csak mérsékelni tudta - közölte az Ecommerce Europe és az EuroCommerce egyik új, közös jelentése nyomán a Store Insider portál. Az adatok szerint az európai e-kereskedelmi piac a 10 százalékos bővülés után 757 milliárd eurós volt 2020-ban.
Nem meglepő módon a Covid-válság közepette is folytatódott az a kedvezőtlen trend, mely szerint évente boltok ezrei húzzák le a rolót hazánkban - írja a Portfolio cikkére hivatkozva a Pénzcentrum portál. A KSH adatai szerint 2020 végén közel 116 ezer kiskereskedelmi üzlet működött Magyarországon, a 2015. véginél csaknem 18 ezerrel, a 2019. véginél közel 4 ezerrel kevesebb.
Magyarországon a felnőtt, bankkártyával rendelkező lakosság 96 százaléka vásárolt már online, a többsége pedig már megszokta az erős ügyfél-hitelesítést is – ez derült ki az OTP Mobil és a Visa reprezentatív kutatásából, amelynek megállapításait MTI híre alapján a Trade magazin online portál is bemutatta.
A kért ételt legszívesebben készpénzmentesen fizették a vevők, az online fizetések aránya az idei év minden hónapjában meghaladta a 80 százalékot. A nyár legnagyobb vásárlói kosarába szusi került, a leggyorsabb élelmiszer-rendelés 3 perc alatt ért ki egy sörre vágyóhoz, a legmagasabb digitális borravaló pedig 10 ezer forint volt. A webes ételrendelés felpörgése összefügg a pandémiával: a Fizetési Élmény Riport, melyet a Store Insider szakportál is ismertetett, szerint a magyarok 15%-a gyakrabban rendel online élelmiszert a világjárvány kitörése óta.
Egy átlagos budapesti élelmiszerboltos eladónak 353 ezer forint a havi bruttója, míg a Békés megyei híradástechnikásnak 203 ezer forint. A boltos bérek meglehetősen tarka megyés térképéről a blokkk.com portál készített összeállítást.
Hamarosan új arculattal működik tovább Magyarország egyik vezető házhozszállítási cége, a Netpincér, amelyet Foodpandára keresztelnek át. A Forbes gazdasági lap online kiadásának ezzel kapcsolatos cikkéből kiderül, sok minden marad a régiben, ám néhány szempontból újdonságot is hoz a névcsere.