Akár 50%-os drágulás is jöhet a hazai éttermekben

Az egyre súlyosabb munkaerőhiány, a nagyot emelkedő bérek, a durván növekvő nyersanyag- és energiaköltségek egyaránt sújtják a vendéglátást. A Portfolio portál által megkérdezett vállalkozók abban egyetértenek, hogy a talpon maradt éttermek szempontjából kulcsfontosságú volt az a kormányzati döntés, hogy a koronavírus-járvány negyedik és ötödik hullámában nem kellett bezárniuk. Most az a kérdés, hogy az előttünk álló időszakban hogyan tudnak úgy működni, hogy ne legyenek veszteségesek.

Nagyon rákaptak a webshopokra a magyarok

Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben. Az elektronikus kereskedelem rekordot rekordra halmoz hazánkban, a fogyasztóvédelem pedig állandó jelenléttel, határozott hatósági fellépéssel támogatja az embereket a felesleges bosszúságok elkerülésében, a biztonságos online beszerzésekben – hangsúlyozta a Trade magazin oldalán is megjelent közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

A nagy üzletláncoknál is lehet élelmiszert venni SZÉP-kártyával

A hét élelmiszerre vonatkozó hatósági ár bevezetésén túl újabb lendületet adhat a kiskereskedelemnek, hogy február 1-től már a Széchenyi Pihenőkártya valamennyi zsebébe feltöltött összeg is felhasználható hideg és meleg élelmiszerek vásárlására – derül ki a K&H Bank közleményéből, melyről az Index portál is beszámolt. Ezt a tavalyi évről készített összegzésére alapozza a cég, 2021-ben ugyanis ügyfelei a három alszámláról együttesen 27 milliárd forintnál is többet költöttek, ami 2020-hoz képest 49%-os, 2019-hez viszonyítva pedig 75%-os növekedést jelent.

Az Auchan is emeli a dolgozók fizetését

Sikeresen megállapodott az Auchan Retail Magyarország és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ) az idei béremelésről. A bérek és a juttatások mértéke két lépcsőben január 1-jétől és július 1-jétől emelkedik, amire a vállalat összesen 3,2 milliárd forintot fordít - áll a Store Insider portál cikkében.

Az online világban is fontos a vásárlói tudatosság erősítése

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami Számvevőszék (ÁSZ) legfrissebb elemzésében arra hívja fel a figyelmet, hogy szükség van a vásárlói tudatosság erősítésére annak érdekében, hogy az internetes vásárlások során az emberek adataik megfelelő védelmét is biztosító felelős döntéseket hozzanak - közölte az MTI információja nyomán a Trade magazin portál.