Eurobarometer Nem bízunk a netbankban

Eurobarometer: Nem bízunk a netbankban

Az európaiak fele érzi csak jól informáltnak magát a kiberbűnözés témájában. A keddi Biztonságosabb Internet Nap apropóján hozott nyilvánosságra friss Eurobarometer felmérést az Európai Bizottság, aminek tanúsága szerint nemcsak a lehetőségeket látjuk a világhálóban, de tartunk is tőle.

Tarolt és tovább nő az e-kereskedelem

Tarolt és tovább nő az e-kereskedelem

Elégedettek lehetnek a hazai e-kereskedők, az előrejelzések szerint idén is nagyot nőtt az ágazat. Az eNET szerint mintegy 266 milliárd forintos lehetett 2014-ben a teljes piac. A Fekete Péntek-akciók jól teljesítettek – írja a HWSW.hu. Jövőre az EU-s szabályozás változása helyzetbe hozhatja a magyar e-kereskedőket, mert az áfát nem az eladó, hanem a vásárló lakhelye szerint kell érvényesíteni. A fizikai boltok vasárnapi zárva tartása is az online kereskedelem malmára hajthatja a vizet.

Weltauto: Áfacsalás élénkíti a használtautók piacát

Weltauto: Áfacsalás élénkíti a használtautók piacát

A használtan importált 1-5 éves autók jelentős részét áfacsalás útján hozzák Magyarországra − állítja piaci tapasztalatokra hivatkozva a Das WeltAuto. Az idősebb importált kocsik esetében ugyanakkor a rossz állapotú, szakszerű átvizsgálás nélkül piacra kerülő járművek miatti kockázatra hívja fel a figyelmet a használtautók kereskedelmével foglalkozó cég.

E-kereskedelem: nehéz helyzetben az új belépők

E-kereskedelem: nehéz helyzetben az új belépők

Egyre szűkülnek azok lehetőségei, akik most lépnek a hazai e-kereskedelmi piacra, ezek az új szereplők sok esetben az egyéves működést sem érik el. Az elmúlt évek mutatóival összehasonlítva idén nőtt legnagyobb mértékben az új belépők száma az e-kereskedelem területén. A vállalkozók szerint a jövőben nemcsak az előnyös ár alapján döntenek a vásárlók, mind inkább a minőségi szolgáltatások kerülnek előtérbe.

Magyarországon is hódít a „klikkelj és hozd el” vásárlás

Magyarországon is hódít a „klikkelj és hozd el” vásárlás

Világszerte egyre népszerűbb az úgynevezett Click&Collect vásárlás, vagyis az a módszer, hogy a vevő webáruházban kiválasztja a termékeket, majd elmegy érte az áruházba, ahol összekészítve megkapja a csomagot. Hazánkban is terjed ez a vásárlási módszer, amelyhez a kereskedők újszerű technikai megoldásokat is kapnak, így előnybe kerülhetnek versenytársaikkal szemben – hangzott el a Laurel Retail Konferencián, Kecskeméten.

Hanyagolják a Postát a webáruházak

Hanyagolják a Postát a webáruházak

Nem tud szállítási kapacitásának megfelelő szerepet betölteni a webáruházak körében a Magyar Posta. A GKI gazdaságkutató kutatásából az derült ki, hogy a rendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék. A vevők szívesen mennek el az átadó pontokra, ugyanakkor nem bízzák a küldeményeiket a „királyi” postára.

Itt az idő, hogy kijelölje adatgondnokát!

Itt az idő, hogy kijelölje adatgondnokát!

Egy kereskedőnek ma már rengeteg adat áll(na) rendelkezésére ahhoz, hogy ügyesebben vezesse üzletét, de nehéz az információkat megszereznie és kezelnie. Éppen ezért szükséges a megfelelő adatgondok kijelölése – vonható le a tanulság a Computerworld összeállításából. Eszerint ötféle módon jelölheti ki az adatok gyűjtéséért és rendszerezéséért felelős vezetőjét, ha követi a SAS Institute ajánlását. Az adatgondnokot ráállíthatja tématerületekre, üzleti folyamatokra, egyes projektekre, de kinevezheti funkciók, vagy a különböző informatikai rendszerek alapján is.

Egyre többen vásárolnak kattintással, 61 milliárddal nőtt az e-forgalom

Egyre nagyobb teret hódít a kereskedelemben az online vásárlás. A rendszeresen internetezők 72 százaléka vásárolt már online – írja az fn.hu. Leginkább számítástechnikai eszközök, könyvek, játékok, ajándékok és ruházati termékek kerültek a virtuális kosarakba. Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 2014 áprilisában 745 milliárd forint volt, 61 milliárddal több, mint egy évvel korábban.