E-kereskedelem: nehéz helyzetben az új belépők

E-kereskedelem: nehéz helyzetben az új belépők

Egyre szűkülnek azok lehetőségei, akik most lépnek a hazai e-kereskedelmi piacra, ezek az új szereplők sok esetben az egyéves működést sem érik el. Az elmúlt évek mutatóival összehasonlítva idén nőtt legnagyobb mértékben az új belépők száma az e-kereskedelem területén. A vállalkozók szerint a jövőben nemcsak az előnyös ár alapján döntenek a vásárlók, mind inkább a minőségi szolgáltatások kerülnek előtérbe.

Magyarországon is hódít a „klikkelj és hozd el” vásárlás

Magyarországon is hódít a „klikkelj és hozd el” vásárlás

Világszerte egyre népszerűbb az úgynevezett Click&Collect vásárlás, vagyis az a módszer, hogy a vevő webáruházban kiválasztja a termékeket, majd elmegy érte az áruházba, ahol összekészítve megkapja a csomagot. Hazánkban is terjed ez a vásárlási módszer, amelyhez a kereskedők újszerű technikai megoldásokat is kapnak, így előnybe kerülhetnek versenytársaikkal szemben – hangzott el a Laurel Retail Konferencián, Kecskeméten.

Hanyagolják a Postát a webáruházak

Hanyagolják a Postát a webáruházak

Nem tud szállítási kapacitásának megfelelő szerepet betölteni a webáruházak körében a Magyar Posta. A GKI gazdaságkutató kutatásából az derült ki, hogy a rendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék. A vevők szívesen mennek el az átadó pontokra, ugyanakkor nem bízzák a küldeményeiket a „királyi” postára.

Itt az idő, hogy kijelölje adatgondnokát!

Itt az idő, hogy kijelölje adatgondnokát!

Egy kereskedőnek ma már rengeteg adat áll(na) rendelkezésére ahhoz, hogy ügyesebben vezesse üzletét, de nehéz az információkat megszereznie és kezelnie. Éppen ezért szükséges a megfelelő adatgondok kijelölése – vonható le a tanulság a Computerworld összeállításából. Eszerint ötféle módon jelölheti ki az adatok gyűjtéséért és rendszerezéséért felelős vezetőjét, ha követi a SAS Institute ajánlását. Az adatgondnokot ráállíthatja tématerületekre, üzleti folyamatokra, egyes projektekre, de kinevezheti funkciók, vagy a különböző informatikai rendszerek alapján is.

Egyre többen vásárolnak kattintással, 61 milliárddal nőtt az e-forgalom

Egyre nagyobb teret hódít a kereskedelemben az online vásárlás. A rendszeresen internetezők 72 százaléka vásárolt már online – írja az fn.hu. Leginkább számítástechnikai eszközök, könyvek, játékok, ajándékok és ruházati termékek kerültek a virtuális kosarakba. Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 2014 áprilisában 745 milliárd forint volt, 61 milliárddal több, mint egy évvel korábban.

A reálkereset növekedésével egyezően bővül a kiskereskedelmi forgalom

A reálkereset növekedésével egyezően bővül a kiskereskedelmi forgalom

Szinte pontosan annyival nő a háztartások költekezése 2013. második felétől kezdve, mint amennyivel a reálkeresetek emelkednek (2,6%-) – idézi a KSH adatait közleményében az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ). A háztartások nettó jövedelme 2013-ban 16 ezer milliárd forint volt, a fogyasztási kiadásaik értéke 15 ezer milliárd forint. Ezen belül a kereskedelemben költötték el a családok a legtöbb pénzt, tavaly több mint 8 ezer milliárd forintot.

Vezetünk a régióban a mobilos fizetésben

Vezetünk a régióban a mobilos fizetésben

Bővülésre számít a PayPal. Az okostelefonról, táblagépről indított fizetések piacán jövőre 20 milliárdos forgalom is elérhető a cég szerint. Minden tízedik online fizetést okostelefonról, minden harmincadikat táblagépről indítanak. A gyors és biztonságos fizetési módozatok terjedése a kereskedők számára is kedvező, hiszen gördülékenyebb a kiszolgálás a kasszánál, de nyer vele a vásárló, a nemzetgazdaság és a mobiltársaság is.

Árérzékenyek vagyunk, de a legolcsóbb nem kell

Árérzékenyek vagyunk, de a legolcsóbb nem kell

Megszokott márkákat választanak a magyar vásárlók, és bár nagyon árérzékenyek, csak negyedük dönt a legolcsóbb termékek mellett – derül ki az NRC piackutató felméréséből. A vásárlók kétharmada előre elkészített lista alapján vásárol, de az akciók, kedvezmények miatt 43 százalékuk hajlandó bővíteni a termékkört. A kosarakban jellemzően az alapvető élelmiszerek kapnak helyet, a 18-29 éves korosztályra jellemző, hogy nassolnivalót is választ.