A háztartások még nem érezték meg a háború gazdasági hatásait

Folytatódott a magyar háztartások fizetőképességének enyhe növekedése az idei esztendő első negyedévében az Intrum és a GKI mutatója alapján. A lakosság pénzügyi helyzetét jelző Intrum Fizetőképességi Index (IFI) értéke az előző negyedévhez képest 2 százalékkal nőtt, éves összehasonlításban pedig 16 százalékos növekedést láthatunk. Utóbbi oka, amint azt a Store Insider portál cikke megjegyzi, hogy a tavalyi első negyedév volt a koronavírus-járvány okozta recesszió mélypontja.

Miért magasabb az egyén által érzékelt infláció a hivatalosnál?

Számos olyan pszichológiai tényező létezik, ami megmagyarázza, miért magasabb az egyén által érzékelt infláció, mint a hivatalosan mért. A hivatalos statisztika ad pontos képet a teljes gazdaságot átlagosan jellemző árváltozásról, nem a szubjektív, egyénileg érzékelt infláció – mutatott rá a hivatal csütörtöki közleményében Quittner Péter, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) fogyasztói árak osztályvezetője a GKI-nak arra a napokban közzétett kutatására válaszolva, miszerint a lakosság a dupláját érzékeli a hivatalosan kimutatott inflációnak. Az MTI által is közölt összeállításnak a Trade magazin portál is helyet adott.

Cseh és magyar kihívója is akad az eMAG-nak

A magyar piacon működő tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma tavaly meghaladta a bruttó 520 milliárd forintot. A 2021-es online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb e-kereskedője ezúttal is az eMAG-Extreme Digital lett. A piacvezető vállalat súlyát jelzi, hogy saját piactere, az eMAG Marketplace önmagában is a negyedik legnagyobb forgalmú szereplő lenne a listán, ha különálló vállalkozásként rangsorolnánk - tudatta a GKID (korábbi nevén GKI Digital) közleménye, melynek a Forbes.hu is teret adott.

Még feljebb szökött az eladókeresési láz

Egyre nagyobb a munkaerőhiány a boltokban, negyedével több eladót keresnek, mint év elején, és már ukrán nyelvű hirdetésekkel is találkozni - írja a blokkk.com portál. A drágulás és az árstop mellett tehát ez az egyre égetőbb helyzet is nyomást helyez a boltosokra.

Az innováció most is segít üzletén – a Laurel megmutatja, hogyan!

„Ennyire nehéz még sosem volt a helyzet.” Akik elég régóta vannak a kiskereskedelem világában, már sokszor hallhattak ehhez hasonló mondatokat, mostanság pedig talán még többször. Pedig, ha hinni lehet a frissen napvilágot látó prognózisoknak, akkor a közelmúlt kihívásai „golfpálya-simaságú” terepnek számítottak, és a „buckasízés” csak most kezdődik. A retailinformatika vezető hazai vállalata, a Laurel csaknem három évtizedes fennállása során sokakat átvezetett már a legkeményebb „pályákon” is, és most is kész hathatós megoldásokat nyújtani ügyfeleinek. Ebből kaphat ízelítőt az, aki május 31-én ellátogat a 9. Laurel Retail Konferenciára - tette közzé a Store Insider portál!

Marad az árstop - mi várható ezek után?

Július 1-ig, vagyis újabb két hónappal tovább érvényes az egyes alapvető élelmiszerek esetében alkalmazandó árstop – számol be a kormány döntéséről a Portfolio portál. A február elsején bejelentett, eredetileg május 1-ig tervezett intézkedés néhány alapvető élelmiszer árát októberi szinten fagyasztotta be. A döntést, és a mostani hosszabbítást a vásárlók biztosan díjazzák, a kereskedelem és az élelmiszeripar már kevésbé: költségeik különösen az orosz-ukrán háború kezdete óta sokat nőttek, amelyet nem érvényesíthettek áraikban.