Van, ahol már az új rendszerben lehet visszaváltani a palackokat

Megérkeztek az Aldi hazai üzleteibe az idén január 1-től érvénybe lépett DRS-rendszerben visszaváltható palackok – olvasható a kiskereskedelmi vállalat közleményében, amelynek a Világgazdaság portál is teret adott. A vásárló a palackonként 50 forintos visszaváltási díjat a kiállítás helyén levásárolható kuponként kapja meg, de a tervek szerint hamarosan lesz lehetőség bankszámlára történő utalást is kérni. 

MNB: az ársapkák csak rontottak a magyar inflációs helyzeten

„A hazai élelmiszerinfláció mögött meghúzódó tényezők” címmel adott közre nemrég tanulmányt a Magyar Nemzeti Bank, amely megállapította, hogy az ársapkák nem segítették az élelmiszer-infláció visszafogását. A Telex által szemlézett publikáció szerzői arra jutottak, hogy az árstop időszakában valójában az ársapkák „piactorzító hatásai kerültek előtérbe”, ezáltal nőtt a hazai és a régiós élelmiszer-infláció különbsége.

Szerződés híján ennyiért kézbesíti a webshopok csomagjait az MPL

Közzétette a Magyar Posta, milyen költségekkel szállít ki azokból a webáruházakból, amelyek nem kötnek külön szerződést a vállalattal – közölte az Infostart cikkére hivatkozva a Pénzcentrum portál. Mint arról korábban már lehetett olvasni, március végétől minden hazai kiskereskedelmi internetes áruház köteles felkínálni a Posta kiszállítási szolgáltatását. Szerződni nem kötelező az állami céggel, de akkor a csomagokért nem megy „házhoz” a futár, azt a webshopoknak kell feladni.

Teljesen automata kasszarendszert vezetett be az ALDI az USA-ban

A német gyökerű üzletlánc Magyarországon még azok közé a cégek közé tartozik, amelyek ellenállnak a kasszazóna-automatizálási trendeknek, ám az Egyesült Államokban most óriási lépést ettek ilyen irányban. Az ALDI a Grabango technológiai céggel együttműködve telepítette első teljesen automata kasszarendszerét Chicagóban, amely révén a vásárlók a termékek külön scannelése nélkül távozhatnak az üzletből – számolt be róla a Grocery Dive híre nyomán a Trade magazin portál.

Letarolja a hazai e-kereskedelmi piacot a Temu

A kínai online piactér ugyan még csak pár hónapja jelent meg a hazai piacon, de az agresszív hirdetési politikára és árazásra alapuló stratégiájával máris a hazai e-kereskedelmi piac fontos szereplőjévé vált. A g7.hu portál most összegyűjtött néhány aktuális statisztikát, hírt az állóvizet alaposan felkavaró céggel kapcsolatban.