Még több iparosnak kell kassza

Még több iparosnak kell kassza

Miközben újabb piac nyílt az online kasszák gyártói és forgalmazói előtt, arra is figyelniük kell, hogy felfrissítsék a gépeket, méghozzá viszonylag szoros határidővel. A rendeletben érintett kör a korábbi tervezethez képest bővült, az órások, cipészek, számítógép és telefonszerelők, kulcsmásolók, gravírozók is online kasszával dolgoznak szeptember után.

Drágulást hozna a vasárnapi boltzár eltörlése

Drágulást hozna a vasárnapi boltzár eltörlése

A többletmunkával járó bérköltségek növekedése miatt megemelnék fogyasztói áraikat a láncok, ha vasárnaponként újra nyitva kell tartaniuk a nagyáruházaknak. Szerdán döntött a Kúria arról, hogy az MSZP népszavazást kezdeményezhet a vasárnapi boltzár eltörléséről – írja az Origo.

OKSZ: Kell a kasszatámogatás

OKSZ: Kell a kasszatámogatás

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az online pénztárgép-rendszer jelentős mértékben tisztítja a piacot, ami hozzájárul a kiskereskedelmi forgalom mutatóinak emelkedéséhez, továbbá a munkaerőpiac fehéredéséhez is. Az ügyeskedők térvesztése tisztább versenyfeltételeket eredményez az előírások megtartására törekvő vállalkozások számára – kommentálta az Országos Kereskedelmi Szövetség a kasszacsere újabb hullámáról szóló hírt.

Tovább terjeszkedik a Spar

Tovább terjeszkedik a Spar

Folytatja terjeszkedését idén is a Spar, amely a modernizálást követően öt üzletét nyitotta újra márciusban, Tökölön pedig új szupermarketet adott át. A terjeszkedés alapját az adja, hogy a cég forgalma tavaly 3 százalékkal bővült.

Húsvét előtt nem emelkedett a sonka és a tojás ára

Húsvét előtt nem emelkedett a sonka és a tojás ára

A februári áremelkedés után pár forinttal olcsóbban jött ki a márciusi nagybevásárlás a Privátbankár által összeállított vásárlói kosár alapján. Márciusban egyetlen vizsgált áruház sem emelt az árakon. A legnagyobb áresést az Auchannál mérték, itt 2,2 százalékkal voltak alacsonyabbak az árak, mint februárban. A francia láncot az Interspar követi 0,8 százalékos csökkenéssel, harmadik helyen a Tesco végzett 0,6 százalékos csökkenésével.